spannenderoadtrip.reismee.nl

Big City

Alweer vroeg wakker. Dan nogmaals proberen bobcats te vinden. We zitten vandaag nog vroeger in de auto en rijden t natuurpark weer in. Halverwege t park begint t te schemeren en parkeren wij de auto bij een wandelroute door de velden en gaan te voet verder. We gluren onder elke graspol maar de poezen geven niet thuis. Wedden dat ze achter de volgende grasspriet ons hartstikke uit aan t lachen zijn. Maarja t gras staat ongeveer n halve meter hoog en de bobcats zijn ongeveer twee keer zo groot als een huiskat en hebben schutkleur dus we kunnen ze niet vinden. We zien nog wel twee keer een stinkdier, een paar mooie elken op een heuvel

en nog een coyote.

Wel weer een mooie score dachten wij.

We rijden hierna door naar San francisco wat ongeveer anderhalf uur rijden is. Eerst rijden we langs diverse uitkijkpunten waar we vanuit diverse punten de Golden Gate Bridge goed kunnen bekijken.

Na twee uur brug kijken rijden we er weer overheen San Francisco in. Kost gelijk een smak tolgeld.

Als eerste gaan we hier naar t beroemdste straatje. Lombard Street. Deze wil ik perse rijden. Het is een straat met heel hoge hellingsgraad en heel veel bochten. De grootste moeilijkheidsgraad is eigenlijk de horde Japanse toeristen die voor je auto op de weg springen.

Onderaan de weg springt menno weer in de auto (hij had foto's gemaakt van mijn rijkunsten) en rijden we naar China Town waar we de auto in een parkeergarage zetten. Ik haal ff een drankje bij de starbucks en dan lopen we naar de kust waar we een tram richting pier 39 nemen.

Bij pier 39 zien we de zeeleeuwen liggen op de vlondertjes in de haven. t Blijft een leuk gezicht.

We zien ook pelikanen vliegen.

Omdat t zo waait besluiten we om de boottocht onder de brug door te skippen. Veels te koud op de boot.

We gaan laat lunchen bij Boudin. Dit is de bakker van SF waar ze zuurdesem brood verkopen. We eten de traditionele broodbol gevuld met soep. Menno de mosselsoep en ik de tomatensoep.

Met een hele volle buik lopen we richting de cabelcarhalte Hier zien we dat de wachttijd ruim twee uur is dus doen we dat niet. Zonde van onze tijd.

We gaan onze auto halen en rijden naar een strandje vlakbij de brug. Vanaf hier kunnen we de brug nogmaals bewonderen en ff lekker uitwaaien.

Hop weer in de auto en voor de laatste keer de brug over. Nog ruim anderhalf uur terug naar ons motel waar Menno lekker biefstuk met een grote bak sla maakt. Heerlijk.