spannenderoadtrip.reismee.nl

De weg is weg :(

Vandaag rijden we door naar Yosemite, een rit van ongeveer 5 uur rijden. Als eerste rijden we nog even naar de scheurlijn van de san andreas breuk waar we nog even een leuke ochtendwandeling maken. Onderweg hierheen komen we coyote drie tegen die een paar minuten voor de auto uit dribbelt. Tijdens de wandeling zien we een boom vol met kalkoemgieren. Waarschijnlijk ligt er een kadaver van iets in de buurt. We maken hier volop foto's van en ook van een leuke eekhoorn in een boom. Verderop de trail zien we een hek staan wat voor 1906 een geheel was. In 1906 was er een hele grote aardbeving die veel van San Francisco heeft vernietigd. Het hek is door de beving ruim 4 meter verplaatst.

En we rijden naar onze eerste stop waar we een oplaadsnoer voor de laptop moeten kopen. Ons huidige snoer heeft randaarde en past niet in de verloopstekker. Hierna weer ruim 2 uur rijden en dan zijn we bij een stad halverwege de route van vandaag waar we groot gaan inkopen voor de komende 5 dagen. Bij de walmart kopen we een grote koelbox en heel veel boodschappen om de box gelijk te vullen. Door richting Yosemite. Na nog 3 uur rijden komen we aan bij de westelijke ingang. We krijgen daar te horen dat er op de weg waarover wij naar ons hotel moeten rijden een rockslide (oftewel een grote berg stenen is op de weg gevallen) is geweest en dat die weg afgesloten is en we dus om moeten rijden.

Zucht... dit betekent ruim 2,5 uur rijden nog over kleine gevaarlijke bergweggetjes zonder vangrails. Helaas niks aan te doen. Geen andere opties dus gas erop want met donker wil ik niet door de bergen rijden. We checken in in ons hotel en krijgen daar te horen dat er om 12 uur 's middags de volgende dag een update over de weg komt.

De volgende dag luieren we wat in t zwembad en lopen we wat rond over t terrein. Ook lopen we even naar de plek waar de weg is afgesloten en zien dat er elke 5 minuten een vrachtauto met rotsblokken wegrijdt. Rond t middaguur wordt duidelijk dat de weg voorlopig niet opengaat en wij besluiten toch maar een accomodatie in de buurt van de andere ingang te zoeken omdat we 5 uur rotweg rijden per dag de komende twee dagen geen goed plan vinden. De rest vd middag ingepakt en blog geschreven. Morgen dan eindelijk Yosemite in.

Krijn van den hurk

Ahahahaha.. Ziet er gaaf uit!!???