spannenderoadtrip.reismee.nl

Feeling hot hot hot!!!

Als we wakker worden is de temperatuur nog net te doen. 36 graden. Maar we weten dat deze snel zal oplopen. Er is voor vandaag ook weer een heatwarning van kracht. In de vroege uurtjes bezoeken we snel nog wat bezienswaardigheden van Death Valley. Nog in t hotel zien we een grappige vogel.... blijkt t een roadrunner te zijn.

Badwater: dit is t laagste plekje van de VS. 85.5 meter onder de zeespiegel. (en dan te bedenken dat we gistermiddag nog op +3000 meter zaten!! We zien een uitgedroogte vlakte met veel ijskristallen.

Dan over de artists drive. Dit is een 9 mijl lange weg door een stukje bergen die allerlei kleuren hebben. Best grappig om te zien.

Als we even uitstappen worden we belaagd door allerlei prikvliegjes dus we blijven niet lang buiten de auto. Tis ook alweer best warm aan t worden.

Dan nog langs zabriskipoint. Dit is een uitkijkpunt over Death Valley.

Dan is t inmiddels al echt heet en we besluiten verder te rijden. We rijden California uit en Nevada in.

Rond 13 uur komen we langs Las Vegas waar we even over de strip rijden en langs t vegas welkoms bord.

We gaan ff lunchen bij Panera Bread. Een eettentje wat ons een vorige vakantie erg goed bevallen is.

We rijden weer verder en rijden Nevada uit, Arizona in...... en na een half uur weer uit en Utah in. Met t inrijden van Utah passeren we een tijdsgrens. Het is nu een uur later dan net. We zitten nu in Mountain time wat 8 uur vroeger is dan in Nederland.

Rond 18 uur komen we aan in Springdale. Een dorpje een halve mijl van National Park Zion.