spannenderoadtrip.reismee.nl

Yellowstone 4

Zondagochtend zoeven we om 6 uur weer t park in. Eerst weer lamar. Onderweg komen we een wapiti tegen die wil spelen met de eendjes.

We zien 4 wolven maar ze liggen in t gras te slapen heel ver weg en er is geen beweging in te zien. We stellen de scope en het fototoestel op en eten ondertussen ons ontbijt vanuit de kofferbak. Best handig zo'n grote auto dat de achterbak ook een zitbank is.

Na een uur nog geen beweging dus op zoek naar iets anders.

Eerst komen we echter een bisonjam tegen. Ze lopen op de weg en weigeren opzij te gaan voor het verkeer.

We stoppen even kort bij Tower Fall om de waterval te bekijken.

In Hayden is ook niks te zien helaas. Door naar de waterval in canyon. Dit is een grote waterval over geel gesteente. Vandaar ook de naam Yellowstone.

Middenin t water staat een stenen pilaar met een visarendnest erop met een broedende visarend erin. Dat zie je ook niet iedere dag.

Door naar Norris. Dit is t warmste plekje van Yellowstone met op sommige plaatsen 94 graden. We lopen de trail over vlonders langs allerlei geisers en borrelende (modder)poelen.

Door de verschillende temperaturen leven er verschillende bacterien in deze poelen waardoor ze er allemaal verschillend van kleur uitzien.

En stinken naar zwavel dat t er doet!

Hierna weer naar de BEERmuda triangle. Onze gids noemde dat zo omdat ie toen ie hier ranger was hij op de kruising van deze drie wegen in de omgeving altijd opgeroepen werd om de orde te handhaven.

Eerst zien we helemaal niks. Best wel teleurgesteld rijden we nogmaals heen en weer. t Is onze laatste middag hier en we willen t graag met beren afsluiten.

Bijna aan t eind zien we een jam. Vrij dichtbij zit een zwarte beer.

Gelukkig toch nog een gezien vandaag.

We besluiten nog een keer t rondje te rijden.

Als we een heuvel afrijden zie ik in de verte een berg auto's staan....... Er op af!!

Ik zie dat ik de auto nergens meer kwijt kan dus ik gooi Menno er alvast uit en beloof m zo weer op te halen. Ik rij nog geen halve mijl verder want dit is een weg waarop je moeilijk de auto kunt keren en kom zelf ook in een volgende beerjam terecht.

Dit blijkt een mamma met jong te zijn dus Menno moet maar ff wachten. Deze beer zit redelijk dichtbij de weg en ik kan hier goed foto's van maken.

Op een gegeven moment gaat mammabeer zelfs op haar achterpoten staan om rond te kijken.

Na ruim drie kwartier haal ik Menno weer op die eenzaam staat te wachten. Zijn beer is inmiddels verdwenen.

Weer een paar mijl verderop weer een jam !!!

Ik kan de auto nu makkelijk kwijt en we genieten volop van deze voorlopig laatste beer die lekker bloemetjes aan t snacken is in t hoge gras.

Helemaal voldaan rijden we terug naar de cabin nadat we de gehuurde scope ingeleverd hebben.

's Avonds maken we de balans op. We hebben 11 verschillende wolven gezien, 4 grizzlyberen, 9 zwarte beren, 4 coyotes, 2 Bold eagles, hele kuddes bizons en elken en de eekhoorns zijn ontelbaar.

Met pijn in ons hart nemen we afscheid van dit mooie park. Hopelijk komen we nogmaals terug.