spannenderoadtrip.reismee.nl

repeat :)

Als ik wakker wordt is t nog vroeg en ik por Menno wakker en meld dat ik nog wel een dagje wil varen. Menno moet heel hard lachen en zegt dat ie dat al wist. Hij kent mij langer dan vandaag. Hij had t al bijna geboekt gisteravond.

Er is nog plaats op de boot dus snel ontbijten en weer 100 mijl/160 km rijden.

Vandaag varen we een hele andere route. Tussen de eilanden door is er vandaag minder stroming en dus ook minder deining. Ook heb ik vanmorgen gelijk de tabletten ingenomen dus ik heb nergens last van.

Onze mobiele telefoon meld ons na een uur varen dat we in Canadese wateren zijn.(welkom in Canada uw tarieven hier zijn:) Zijn we toch ook nog in Canada geweest.

Vrij snel hierna zien we ook andere boten opdoemen en hebben we een groep orca's te pakken van 3.

Het blijkt om een moeder met twee zoons te gaan en wel T101, T102 enn T101a. Het zijn helaas voor ons wel weer transient orca's en die springen minder dan de resident orca's.

transient orca's eten zeeleeuwen en zeehonden en willen niet teveel opvallen dus springen ze niet zoveel. Resident orca's eten zalm en die vissen zijn redelijk dom dus t maakt niet uit of ze opvallen.

We kunnen deze orca's meer dan een uur goed en van dichtbij volgen en genieten volop.

Op de terugweg zien we weer volop orcasausijsjes oftewel zeehonden en wederom 2 bold eagles. Wat is de natuur hier toch mooi.

Als we bijna in de haven zijn zie ik ineens wat spuiten. Ik roep de bioloog erbij, zij waarschuwt gelijk de kapitein dat ie de boot moet vertragen en keren en we gaan t onderzoeken.

Het blijken meerdere grijze walvissen te zijn wat ze heel bijzonder vinden voor deze tijd van t jaar in deze baai.

Rond drieen zijn we weer in de haven en dan hebben we nog maar een ding te doen.....

Shoppingmall!!!

We kiezen een grote uit onderweg terug naar ons hotel en kopen een kadootje voor Astrid die zaterdag jarig is. En t is al gemeen zat dat we op haar verjaardag de poezen bij haar ophalen. Ze is er geloof ik de afgelopen maand erg aan gehecht geraakt.

Als dit is gelukt kopen we nog een stoer leren harley davidson jack voor Tuffie (grinnik) en we eten in de foodcourt. echt Amerikaans dus.

Dan moeten we echt de koffers gaan inpakken wat nog een hele uitdaging is want we mogen maximaal 2 x 23 kilo meenemen en we hebben aardig wat verzameld afgelopen maand.

Uiteindelijk lukt t door de handbagage extra zwaar te maken.

Gelukkig hoeven we morgen niet vroeg weg. Kunnen we rustig afscheid nemen van dit mooie land.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!