spannenderoadtrip.reismee.nl

Daar gaan we dan

Vanmorgen al om 6 uur 's ochtends op Schiphol. Onze vlucht staat gepland om 9.40 uur vertrek. We waren erop voorbereid dat we eeuwig voor de douane zouden moeten wachten maar dat valt mee. Wel worden we (zoals ons altijd gebeurd) er weer uitgepikt om grondig te fouilleren en ook al onze tassen worden grondig geïnspecteerd. Dit houdt in dat alle camera's en laptops etc allemaal uit de hoezen moeten en ook wordt er op drugs getest. Goedgekeurd mogen we uiteindelijk door en dan hebben we nog een half uurtje over om een lekker broodje te eten en wat extra leesvoer voor in t vliegtuig te scoren. Bij t vliegtuig aangekomen blijkt dat we al wat vertraging hebben.

Eenmaal in t vliegtuig begint de fun. De linkerkant van t vliegtuig voorin waar wij zitten is zeiknat. De stewardess loopt zenuwachtig heen en weer te rennen en wil er n mannetje van onderhoud bij hebben. Dit mannetje komt uiteindelijk, kijkt even naar de regen in t vliegtuig, haalt z'n schouders op en zegt " tja dat is t euvel van n bult he" T blijkt dat dit dus vaker gebeurd. Er worden wat mensen heen en weer geschoven zodat iedereen op n droge stoel zit en dan na anderhalf uur vertraging gaan we opstijgen. Dit is ook weer hilarisch want door t opstijgen loopt t water nu op andere plekken uit t plafond naar beneden en je ziet mensen t plafond af deppen en wegduiken voor druppels. Eenmaal in de lucht is t lekken over en begint voor ons de lange zit. Ik kijk nog 7 afleveringen van een serie en Menno leest wat. We blijken redelijk wind mee te hebben want ondanks de vertraging landen we maar een kwartier te laat. Door de douane gaat vlot en ook de huurauto halen we vlot op. Ik mag de komende maand rondrijden in t grote broertje van m'n eigen auto. Een Ford Edge .

"t Is inmiddels rond 2 uur plaatselijke tijd (in NL is t 9 uur later) als we aan onze tocht naar t eerste hotel vertrekken. Al snel rijden we San Francisco in wat al n beleving op zich is. Wat een steile hellingen en wat n druk verkeer!!

Als we richting Golden Gate Bridge komen staan we gigantisch in de file. Na een uur rijden we er eindelijk overheen. Wat is t toch n indrukwekkend ding.

Hierna stoppen we nog bij een safeway om inkopen te doen voor de komende drie dagen. Ook de supermarkt is weer mega. Hierna besluiten we binnendoor naar ons motel te rijden aangezien de file alleen maar erger wordt.Rond 18.00 uur zijn we dan eindelijk op de plaats van bestemming en ben ik helemaal kapot. Gelukkig is t n heel mooi plekje met uitzicht op t water en ook binnen ziet t er heel verzorgd uit. We eten nog wat soep met brood en kruipen dan ons bed in. In Nederland is t als we gaan slapen 4 uur 's ochtends dus geen wonder dat we moe zijn.