spannenderoadtrip.reismee.nl

koningsdag maar dan anders...

Vandaag is t july 4 en dit is de nationale feestdag van Amerika. Je kunt t vergelijken met koningsdag bij ons. Iedereen verkleed zich, er zijn parades en rommelmarkten, men wordt massaal dronken en 's avonds wordt er overal vuurwerk afgestoken.

Om 8 uur 's ochtends is daar allemaal nog niks van te merken als we vroeg op pad gaan. We rijden van de verlaten kust weer naar de bewoonde wereld en rond t middaguur parkeren we de auto in een parkeergarage bij Pike Place in Seattle.

Pike Place stond op mijn to do lijst omdat ik daar vroeger toen ik nog bij Dirx werkte altijd filmpjes over voorgeschoteld kreeg. Het ging hierbij hoe je kunt 'spelen'met de klant.

Op de markt hebben we deze visstand al snel gevonden. Gewoon op de mensenmassa en t geluid afgaan.

Elke keer als iemand een vis bij de kraam koopt gooien ze met de vis en zingen ze een liedje. Ook hebben ze er een grote plastic vis hangen aan de kraam en als zij vanachter de kraam aan een touwtje trekken gaat de vis bewegen. Grote hylariteit natuurlijk!!!

We kijken wat rond over de markt die echt heel chaotisch is.

Ook komen we langs bij de allereerste starbucksvestiging ooit. De wachtrij is meer dan een uur en dat vinden we te lang.

In Seattle heb je op elke hoek vd straat er een zitten dus we pakken de volgende wel voor iets lekkers te drinken.

menno wil de beroemde clam showder soep hier wel proberen maar als we er langslopen zien we dat de rij buiten ook hier tot om de hoek staat en hij ziet er toch maar vanaf.

We nemen de lift weer naar de waterkant (ja t is hier net als in San Francisco tegen een steile berg opgebouwd en de markt lag op de twaalfde verdieping) om daar te gaan lunchen.

Hierna besluiten we dat t wel lekker weer is voor een havenrondvaart. Ze hebben nog plaats en nog geen uur later zien we seattle vanaf de waterkant.

Heerlijk ff uitwaaien op de boot terwijl we een cocktail drinken. Tis tenslotte july 4!

Ook rijden we nog even langs de needle. dit is het symbool van Seattle.

Op de hotelkamer eten we broodjes en sla en onderweg gekochte meatloaf.

Vervolgens kijken we naar t grote vuurwerk.