spannenderoadtrip.reismee.nl

Point reyes wildlive spotting

We worden om half 4 wakker en besluiten op te staan. Om 05.15 komt de zon op en dan willen we in t natuurgebied zijn. Dit lukt en als t een klein beetje licht wordt sjokken we over de kleine landweggetjes op zoek naar wildlife. Nou ja eigenlijk willen we gewoon de bobcats zien die hier leven.

Al snel zien we iets bewegen in de berm. Zou t? Helaas t is een stinkdier.

Ook leuk want die hadden we nog nooit in t wild gezien. We zien er nog een en een paar raven op een hekje.

Ook zien we wat wapiti's (elk).

We lopen een trail richting strand wat straks terug naar boven een hele klim wordt want t daalt behoorlijk. De zon is nu helemaal op en we kunnen nu goed zien dat de velden helemaal in bloei staan. Echt heel mooi.

Op t strand zien we coyote pootafdrukken in t zand.

Helaas kunnen we de betreffende coyote niet vinden. Meeuwen zijn er wel in overvloed.

We lopen weer terug naar de auto en rijden naar de andere kant van dit schiereiland.Ineens zien we iets op de weg lopen. Jawel onze eerste coyote van deze trip.

Dan komen we bij de cypressentunnel.

Dan naar de elephant seal overlook. Vanaf hier kun je de zeeolifanten op t strand en in t water zien liggen.

Er is er een die de hele tijd van zich laat horen vanuit t water.

Ook vliegen hier kalkoengieren die we kunnen fotograferen.

's Middags doen we t lekker rustig aan en genieten we van t zonnetje in de tuin van ons motel.

Aangezien we vanmorgen al om half 5 aan t ontbijt zaten eten we vroeg om daarna nogmaals de landweggetjes af te speuren naar wildlife.

We rijden langs een strandje en zien daar een blue jay.

De rest vd trip zien we niks meer dus rijden we terug naar t motel.

Morgen nieuwe dag... nieuwe kansen.