spannenderoadtrip.reismee.nl

glacier national park

gisteren een lange rit gehad van yosemite naar hungry horse. Een plaatsje aan de rand van glacier national park. Dit park ligt half in Amerika en half in Canada.

Als we hier al aangekomen zijn herinneren we ons dat we van te voren even hadden moeten kijken of de weg al open is. We willen namelijk de going-to-the-sun road rijden en net voor de vakantie was ie net als de tiogapass nog niet geopend. Deze weg loopt over de loganpass en deze is 3000 meter hoog.

Je raadt t al..... de weg is nog dicht. Verder is er in dit park weinig te doen dus we balen enorm.

We rijden deze weg totdat we niet verder mogen en lopen daar een trail langs een kleine waterval.

We gaan maar wat rondrijden in de hoop dat we wat wildlife zien.

We rijden over een ongeasfalteerde weg (hobbel de hobbel) dwars door de bossen en velden

naar een klein plaatsje zo'n 30 mijl verderop. Hier is een bakker gevestigd die hier erg beroemd is. We halen de specialiteit: 'de berenklauw"'. Dit is een soort appelflap gevuld met huckleberries in de vorm van een berenpoot. Gloeiend heet erg lekker.

Onderweg komen we een bordje tegen die de weg naar Canada aangeeft.

Helaas hangt er ook een bordje dat deze grensovergang dicht is anders hadden we even een stempeltje in ons paspoort gehaald.

We rijden dezelfde weg weer terug en spotten een golden eagle in een boom. (steen arend) Wat een enorm dier is dit zeg. De spanwijdte vd vleugels is minimaal 180 cm en hij kan tot op 2 km afstand een konijn of muis zien.

Hierna besluiten we te gaan kijken bij de dam. Dit is de 11 e in grootte van de usa. Kijk op de foto naar de auto's die onderaan de dam geparkeerd staan dan zie je hoe enorm hoog t is!!

Verderop in t natuurpark zien we alweer een ospreynest ( visarend)

's Avonds zien we op internet dat de going-to-the-sun road morgenochtend om 8 uur opent maar we hebben morgen een lange rit voor de boeg en de ze weg heen en weer rijden duurt minimaal 6 uur dus dat doen we maar niet maar we vinden t wel een rotstreek.