spannenderoadtrip.reismee.nl

de mist in!!

De auto heeft er ruim 4000 mijl opzitten deze trip en de teller loopt nog door. Vandaag een relatief kort ritje naar de walvissenhoofdstad van de USA. We hebben hier een hotel geboekt direct aan zee op de rotsen gebouwd en ze beloven dat je vanaf je balkon de walvissen kunt zien dus de verwachtingen zijn hoog gespannen. In vorige vakanties hebben we grijze walvissen nooit echt goed kunnen zien dus wij willen heel graag!

Eerste stop is bij de sea lion cave.

Dit is een hele grote natuurlijke grot waar zeeleeuwen graag in vertoeven.

Vanaf t uitkijkpunt zien we ze verbeneden ons al op de rotsen liggen...

In de grot zitten ze ook en proberen ze elkaar van de rots af te pletten.

Als we weer vanuit de grot naar boven komen zien we hele dikke mist op komen zetten.

Binnen een kwartier kun je geen 10 meter ver meer kijken.

We besluiten maar door te rijden naar het hotel en de rest van de bezienswaardigheden morgen te bekijken als t hopelijk weer meer zichtbaar is.

Het hotel blijkt nog mooier dan we al hadden gedacht. We hebben een slaapkamer en aparte zitkamer en een heel groot terras dat uitkijkt op de stille oceaan en vanuit de zijkant op de brug naar de haven.

Als we binnenomen speelt er zachtjes muziek, staat de open haard aan en liggen er vers gebakken koekjes op tafel. Wat een welkom.

We halen die avond Tai Food en eten dat op in ons luxe huisje. Daarna ga ik heerlijk bubbelen in de jacuzzi die op t terras buiten staat.