spannenderoadtrip.reismee.nl

de vogels zijn gevlogen

Na nogmaals genoten te hebben van t overdadige ontbijt en nogmaals t bubbelbad met nog meer walvissen die vandaag nog dichterbij de kust zwemmen wordt t tijd om verder te rijden.

We rijden via kleine wegen omhoog en komen onderweg veel kleine plaatsen tegen. Helaas wordt de reistijd hierdoor wel lang aangezien we in de dorpen niet hard mogen rijden en veel stoplichten tegenkomen.

Bijna anderhalf uur later dan de planning komen we aan bij ons eerste uitzichtpunt (Cape Maeres) waar menno hoopt puffins te zien. Op de rotsen in zee(three arch rocks) waar ze zouden moeten zitten kunnen we er geen een ontdekken.

Deze rotsen zijn t kleinste natuurpark van de VS.

Wel zien we hier een octopus tree

en ook zien we hier weer grijze walvissen zwemmen.

Volgende routepunt is Haystack Rock wat ligt aan t beroemde Cannon Beach. Een hele uitdaging om hier om 4 uur 's middags een parkeerplaats voor de auto te vinden. Uiteindelijk vinden we er toch een.

Naar Haystack Rock is t nog een eindje lopen over t strand. t Is eb dus we kunnen bijna naar de rots lopen.

Helaas zijn ook hier de puffins niet thuis dus we genieten maar van een middagje strand met mooi weer.

We rijden rond 17.30 uur weer verder want we moeten nog 150 mijl en de wegen worden er alleen maar kleiner en langzamer op. Na 20 uur 's avonds komen we eindelijk aan bij ons hotel. Ik ben inmiddels wel een beetje chaggerijnig want we hebben niet eens geluncht vanmiddag en t rijden was ook erg intensief vandaag. Ik mag van Menno alvast douchen en uitpuffen terwijl hij de koffer en de koelbox uit de auto laat en soep opwarmt in de magnetron. Vanavond lekker makkelijk eten.