spannenderoadtrip.reismee.nl

moedergevoelens

Gisteren van Beaver naar Idaho Falls gereden. Onderweg zijn we nog even een uurtje gestopt bij een Aviary (een dierentuin met alleen maar volieres) We hebben hier in de brandende zon een vogelshow gekeken en nog ff rondgelopen.

Leuk voor ff autorijpauze. In Idaho Falls ingecheckt in onze kamer in t home2suites by hilton. Ja ja t had inderdaad de kwaliteit van n hilton hotel alleen dan in appartementvorm. Een megagrote kamer met een monsterlijk groot heerlijk bed, een grote zitbank, een keuken, een grote badkamer en een megatv voor t bed. Je raad t al.... de hele avond vanuit t heerlijke bed films liggen kijken. Wat n luxe.

Vanmorgen voor ons doen uitgeslapen en om half 8 ontbeten. Daarna on the road again.

Eerste stop is Bear World. Dit is een dierenpark waar je met je eigen auto doorheen mag rijden met elken, bizons, beren en elanden.

Dit was best lollig. De beren waren wel wat lui. Kun je ze ook niet kwalijk nemen met 31 graden. We zagen zelfs twee beren

zwemmen.

Ook de eland zocht verkoeling in t water.

Hierna mochten we de babybeertjes de fles geven. De beertjes zijn eind januari geboren en waren lekker druk. Terwijl we ze voerden mochten we ze ook aaien. Ik kreeg er helemaal moedergevoelens van zo aandoenlijk waren ze

. Na nog honderden foto's van ze gemaakt te hebben moesten we toch echt weer verder.

Op naar Yellowstone National Park. Hopelijk om weer veel beren in t wild te zien. Want dat hoort toch eigenlijk.

Rond 14 uur rijden we via de westkant t park binnen en we besluiten omdat t nog redelijk vroeg in de middag is via een grote omweg naar onze cabin te rijden. We rijden bijna 3 uur door t park en we zien hele kuddes toeristen en verder helemaal geen wildlife. (die zijn waarschijnlijk ook gevlucht voor die toeristen)

Als we ons melden om in te checken krijgen we een escort naar onze cabin. Deze ligt in op ruim 10 km afstand 800 meter hoger in de bergen. Ik ben dan echt blij met onze fourwheeldrive. De weg is een onverharde weg met veel haarspeldbochten zonder verlichting de bergen in. En t laatste stuk naar de cabins is t een soort bospad met een helling van meer dan 20%. Maar deze chick is stoer en gast ons coolbloedig naar boven. Eenmaal boven kunnen we genieten van een uitzicht over Yellowstone, wildlife op de berghelling en t geluid van n kabbelend riviertje (door de vele sneeuwval van afgelopen winter meer een woest kolkende rivier)

Na zoveel dagen bloedhitte is t hier goed toeven met overdags 22 graden. Hoe t 's nachts wordt net onder t vriespunt zullen we gaan ervaren.