spannenderoadtrip.reismee.nl

Yellowstone 2

Vrijdagochtend om 5 uur ontmoeten we Mcneil Lions van Yellowstone insight die ons vandaag zal rondleiden. Hij staat in contact met tientallen andere gidsen en zo helpen ze elkaar om wildlife te vinden. We gaan als eerste naar Hayden Valley wat oostelijk in t park ligt. Hier zien we door een spottingscope twee bold eagles 500 meter verder in een boom zitten. Best leuk speelgoed zo'n scope.

We missen de wolf die de weg oversteekt op 5 minuten na. Verder door rijden we nog meer richting de oostelijke uitgang en proberen we Raspberry & Snow te vinden. Dit zijn moeder en dochter grizzlybeer (dochter is 2,5 jaar oud en zou eigenlijk al op zichzelf moeten staan maar ze zijn toch nog samen wat ze hier erg bijzonder vinden). Als we op een uitkijkpunt staan en een heuvel afspeuren wordt macneill getipt dat er elken onrustig doen. Wij kijken en ja hoor... als je in de richting kijkt waarin de elken kijken zien we heeeeel klein een beer. Bingo.

We rijden wat omlaag zodat we beter zicht op de beer zouden moeten krijgen. Dit lukt na lang speuren heel even. We zien de beer achter de groep elken aanrennen. Beer heeft duidelijk honger!! De beer verdwijnt over de heuvel dus wij verkassen ook weer. Zo gaat t nog ff door met dit kat en muis... euh beerspel totdat we via een scope ze toch kunnen zien. Helaas voor mammabeer en hoera voor de elk is de aanval op niks uitgelopen.

Op de terugweg krijgen we te horen dat we de wolf weer gemist hebben. We blijven nog ff hangen op deze plek in de hoop dat ie nogmaals oversteekt maar t mag niet vandaag. Wel zien we nog een pelikaan wat zeldzaam is voor hier.

Ook zien we nog twee zwarte beren.

Yeah... ons berenaantal zit op 5.

We lunchen in Gardiner... lekker pizza en rijden daarna weer terug t park in voor nog een klein ( 3 uur durend) rondje. Hierbij stuiten we op een echte beerjam!!! (dit is een verkeersopstopping waar mensen overal hun auto's neerkwakken om maar de beer te zien)

We stappen uit om ook foto's te maken maar al snel moeten we onze auto weer in omdat de beer te dichtbij komt. (minimale afstand moet 73 meter zijn bij beren en wolven) De beer steekt zelfs naast onze auto de weg over. Dan komt er een parkranger langs en vindt dat t uit de hand loopt en we worden verzocht verder te rijden.

Zaterdag maar weer vroeg t park in.