spannenderoadtrip.reismee.nl

Yellowstone 3

Eerst weer naar lamar om hopelijk de wolven weer in aktie te zien. Van verre zien we al een jam. Jippie.

We hebben gisteren een scope gehuurd dus we stellen m op en gaan loeren. Een roedel van 7 wolven (the prospect pack) is zich aan de overkant van de rivier naar links aan t verplaatsen in volle snelheid. Met de scope is dit prima te volgen.

We volgen de wolven en verplaatsen onze auto meerdere keren. Wat kunnen deze dieren hard lopen zeg.

Menno krijgt t voor elkaar om ze alle 7 tegelijk te fotograferen.

Ik vind t vooral bijzonder om ze op een gegeven moment te horen huilen. Dat hoor je niet alleen, dat voel je ook!!

Na ruim 3 uur besluiten we op zoek te gaan naar ander wildlife.

We rijden over de Dunraven Pass (bijna 2900 meter hoog) en zien zelfs nog sneeuw langs de kant van de weg. t Blijft apart.

In Hayden Valley stuiten we op de wolven die we gisteren gemist hebben. We zien hoe ze achter een groep elken aan jagen en ze zo de rivier in jagen. Coole move hoor.

Na een uur houden we t voor gezien en rijden we weer verder. Ik wil Raspberry & Snow nog wel proberen te vinden en hopelijk nu van wat dichterbij.

We rijden dezelfde weg af en net na t uitkijkpunt van gisteren zien we weer tientallen auto gedumpt staan en er zijn rangers ter plaatse. Dit moet wel iets groots zijn.

t Zijn inderdaad de twee grizzly"s en ze zitten nog geen honderd meter van de weg af. Eerst slapen ze...

dan worden ze langzaam wakker en rekken zich uit...

dan lijkt t wel alsof ze poseren voor ons....

en dan hobbelen ze er langzaam vandoor.

Wat een showberen!!!! Volgens mij hebben we qua foto's nu t geheugenkaartje vol!!

Inmiddels is t al ruim in de middag en we willen ook nog wat thermische activiteiten zien dus we rijden van bijna de oostkant naar bijna de westkant.

Old Faithful staat nu op t programma.

Deze geiser spuit elke 92 minuten. Als we aankomen blijkt ie net 3 minuten geleden gespoten te hebben dus gaan we maar lunchen. Hier hebben we de hele dag nog geen tijd voor gehad. We komen een ijstent tegen die wildberrie ijs heeft en besluiten daar onze lunch van te maken. Tis tenslotte vakantie.

Even na vieren doet de geiser t en zijn we weer onder de indruk van hoe hoog en hoe lang ie spuit. t Blijft een bijzonder idee als je nadenkt over wat er onder je voeten allemaal onder de grond aan de gang is hier.

Bij Grand Prismatic Spring is t zo druk dat ik Menno alvast vooruit stuur terwijl ik wacht op een vrije parkeerplek. Wat een drukte hier.

Hierna is t nog ruim 2 uur rijden naar ons huisje waar we na achten aankomen. Nu snel wat eten, douchen en slapen want morgen wordt t alweer vroeg licht.